SOCIAL MEDIA

poniedziałek, 20 kwietnia 2020

Ej, weź wyślij mi to przez podczerwień! Największe hity mojej młodości

Każdy z nas z pewnością ma takie piosenki, które towarzyszą mu od lat dzieciństwa, albo chociaż lat nastoletnich. Ostatnio złapałam nostalgiczną chęć przypomnienia sobie jakich hitów z lat dwutysięcznych słuchałam będąc jeszcze w szkole podstawowej czy też gimnazjalnej. Lista ta będzie bogata w gatunki, bowiem słucham niemal wszystkiego, co wpiszę się w moje poczucie estetyki. Nie oczekujcie jednak piosenek z gatunku disco-polo - jak przeczytacie w poście z pięćdziesięcioma faktami o mnie - nie trawię tej muzyki. Myślę, że Wy przeglądając moją listę też złapiecie nostalgicznego bakcyla! ♪ Kolejność utworów jest losowa ♪

1. Owl City - Fireflies 
Tej piosenki nie mogło zabraknąć na liście moich ulubionych hitów. Uwielbiam ją całym sercem 💕Kiedy jej słucham czuję się jakbym się przeniosła w jakieś magiczne, zupełnie odległe miejsce, gdzie panuje radość i nie ma żadnych zmartwień. Pamiętam jak dzisiaj, kiedy wracaliśmy ze szkolnej wycieczki jednym autokarem z równoległą klasą. Wszyscy uczniowie tamtej klasy zaczęli na głos śpiewać tę piosenkę - od razu zrobiło mi się ciepło na sercu i bardzo chciałam do nich dołączyć, ale bardzo się wstydziłam.


2. Muse - Supermassive Black Hole
Klimat nieco cięższy od poprzedniej propozycji, ale też ma swoje szczególne miejsce w moim sercu. Każdy dźwięk w tej piosence idealnie wpasowuje się w mój gust. Fani sagi Zmierzch zrozumieją na pewno, dlaczego za młodu katowałam tę piosenkę jak głupia 🧛 Pamiętam, jak kiedyś nocowałam u swojej przyjaciółki i postanowiłyśmy nauczyć się słów na pamięć. Nauka nie poszła w las - do teej pory pamiętam każde słowo 🎤


3. Linkin Park - Numb 
Klasyk nad klasyki. Można powiedzieć, że w zasadzie wychowałam się na piosenkach Linkin Park i jestem wdzięczna, że mam starsze rodzeństwo - to oni zarazili mnie miłością do takich brzmień, Mimo, że z pozoru wydaję się być delikatna, to taka muzyka gra w mojej duszy niemal od zawsze. 


4. Chamillionaire ft. Krayzie Bone - Ridin' 
Rap na playliście Weroniki? Jasne, że tak. Ale pod jednym warunkiem - nie polski. Cieszy mnie to, że piosenka ta zyskała nowe życie dzięki memom.


5. Jordin Sparks, Chris Brown - No Air
Tak, były to czasy pierwszych miłostek i pierwszych rozczarowań. Pamiętam, że ta piosenka towarzyszyła mi dość długo po takim właśnie zawodzie. I została ze mną aż do dzisiaj. 


6. Enrique Iglesias feat. Ciara - Takin' Back My Love 
Jak można się łatwo zorientować - ta piosenka była kolejną słuchaną przeze mnie zaraz po tym, jak się okazało, że ulokowałam swoje młodzieńcze uczucia w nieodpowiedniej osobie. Młodzieńcze lata obfite są w różne uczucia, które bywają bardzo ulotne...


7. Akcent - Jokero
Chodziło się kiedyś na dyskoteki... Wiele piosenek tego zespołu lubię, ale ta szczególnie zapadła mi w pamięci - przez nią czasami kiedy chcę, aby ktoś na mnie poczekał mówię Un momento contigo, mimo, że to wcale nie znaczy "zaczekaj" 🙈Taka trochę gra skojarzeń 😊


8. Crazy Loop - Crazy Loop (Mm-ma-ma)
Czy był ktoś, kto nie znał tej piosenki? Obowiązkowa pozycja na wszelkich imprezowych playlistach. Ciekawostka: Crazy Loop to jeden z byłych członków zespołu O-Zone (tak, tych od Numa Numa Jej 😃)


9. Lady Gaga - Poker Face
Wielki hit 2009 roku - był to najlepiej sprzedający się singiel w tym roku. Nie dziwne więc, że znalazł się na mojej liście. Stara dobra Lady Gaga - prowokacyjna, kontrowersyjna i przyciągająca wzrok (i słuch). Jak dla mnie jedna z lepszych artystek. 


10. Beyoncé - Single Ladies (Put a Ring on It)
Królowa r&b we własnej osobie i jeden z jej największych przebojów. Rytmiczny, wpada bardzo szybko w ucho i rwie do tańca (przykładem niech będzie Joe Jonas, który wstawił swoją wersję choreografii z teledysku na YouTube). Koleś, podoba Ci się? Wkładaj pierścionek! 


Tak się prezentuje moja lista hitów z lat młodości. Nie są to oczywiście wszystkie piosenki, jakich wówczas słuchałam (i słucham nadal). Jeśli ten wpis się Wam spodoba, będę robiła kolejne w tej tematyce. Jak widać, mój gust jest bardzo zróżnicowany i nie ograniczam się tylko do jednego gatunku. 

Jakich piosenek słuchałaś w tamtym czasie? Czy czas zmienił Twój gust muzyczny? A może tak jak ja chętnie wracasz do starszych hitów? Podziel się tym w komentarzu! 




10 komentarzy :

  1. Słyszę Linkin Park myślę podstawówka, oj miało się faze na ten zespół, zresztą wciąż miło się słucha ich kawałków :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście! Dla mnie Linkin Park to must have na słuchawkach :) Szkoda, że Chester odszedł za wcześnie, bo tęsknię za jego wokalem, ale przynajmniej mamy pamiątki po nim w piosenkach zespołu <3

      Usuń
  2. Haha trafiłaś w samo sedno tymi piosenkami <3! Fireflies i Single Ladies sluchałam kiedyś na okrągło :D !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Ja Fireflies codziennie słucham i nigdy mi się nie nudzi ^_^

      Usuń
  3. Pięknie jest tak przenieść się w przeszłość, a Linkin Park z utworem Numb bo tu w ogóle kosmos <3 Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że ten utwór cieszy się największą popularnością ;) Ale nic w tym dziwnego ^_^
      Również pozdrawiam :)

      Usuń
  4. O kurcze, ile wspomnien! Nawet jesli czasem nie kojarze tytulu, to od razu moge rozpoznac piosenke po pierwszych sekundach :)
    Pozdrawiam!
    http://rymowanemysli.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdyby tylko istniał teleturniej, w którym nie trzeba znać tytułu piosenki, żeby wygrać, coś na wzór "Jaka to melodia"🙈💜

      Usuń
  5. To ja byłem wtedy chyba już w liceum :D ale doskonale znam te wszystkie hity ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie część to czasy podstawówki, a część to gimnazjum. Mimo, że czasów szkolnych nie wspominam z radością, to te piosenki zostaną ze mną już na zawsze jako kawałek mojej historii ^_^

      Usuń

♥ Każdy komentarz czytam i za każdy dziękuję ♥ To największa inspiracja ♥